Skip to main content
Nieuws

Consumenten verslinden kookfilmpjes met kip

By april 16, 2020januari 10th, 2024No Comments
Kiprecepten populairder dan ooit
„Kiprecepten zijn populairder dan ooit. Consumenten verslinden kookfilmpjes met kip op www.kiprecepten.nl”, zegt Robin de Bruine.

Een half jaar geleden lanceerde Kiprecepten.nl – bekend van de reclames Kip. ’t Meest veelzijdige stukje vlees – haar compleet vernieuwde website. „De website vertoonde direct al veel meer bezoekers dan voorheen”, verklaart beleidsmedewerker Robin de Bruine van Nepluvi en initiator van de nieuwe website. „Maar sinds maart 2020 geniet de website van een ongekend aantal bezoekers.”

„Door de Corona-crisis hebben consumenten veel vlees uit supermarkten gehamsterd en veel daarvan is kip. Inmiddels wordt het consumenten duidelijk dat het de agrarische sector blijvend kan voldoen aan de marktvraag naar Nederlands kippenvlees en dat de schappen gevuld blijven. Mensen beginnen hun voorraden weer te consumeren en zoeken inspiratie voor moderne kiprecepten. Kiprecepten.nl blijkt daarvoor met haar eigen chef koks, bloggers en vloggers met vele tienduizenden volgers het juiste platform te bieden.”

Sterke piekmomenten

Opvallend is dat er geen sterke piekmomenten van bezoekers meer in de avonduren of in het weekend te zien zijn. De Bruine vermoedt dat dit te maken heeft met de vele thuiswerkers, die ook overdag tijd hebben gekregen om receptenfilmpjes op social media helemaal uit te kijken. Hoewel Kiprecepten.nl geen verdienmodel heeft en geen inkomsten genereerd door het hoge aantal kijkers, is het vastberaden om in de nabije toekomst nog veel krachtiger naar voren te komen.

„Er staan voor dit jaar en volgend jaar zeer leuke plannen in de steigers, die klaar staan om gelanceerd te worden”, vertelt De Bruine enthousiast. Kiprecepten.nl biedt niet alleen eigentijdse, inspirerende en vernieuwende recepten, maar vindt het minstens net zo belangrijk om de transparant te zijn in de productie van Nederlands kippenvlees.

Productieherkomst

„De productieherkomst is een onderwerp waar groeiende interesse naar is”, zegt De Bruine. Dat komt volgens hem mede doordat mensen in verwarring worden gebracht door de vele misvattingen die veganistische dierenwelzijnsorganisaties opzettelijke proberen te verspreiden. „Op onze website laten we open zien hoe de dieren vanaf het ei hebben geleefd, totdat ze naar de slacht gaan. We hebben geen geheimen en proberen niets mooier te maken dan het is. Wanneer je wilt eten, moet je daar nu eenmaal het leven van een ander organisme mee beëindigen. Als je een krop sla of een bloemkool uit de grond trekt, gebeurd dat net zo goed.”

Nederland mag volgens hem trots zijn op haar productie van kip. „Wij hebben de hoogste standaarden ter wereld waar het gaat om dierenwelzijn, voedselveiligheid, diergezondheid en milieu. Dat wordt streng gecontroleerd door de overheid. Om die reden kunnen we met gerust hart een stukje kippenvlees consumeren. Dat zit niet alleen boordevol smaak, maar is ook een onderdeel van een gezond voedingspatroon. Kip bevat belangrijke vitamines en mineralen, bevat weinig vet en geen koolhydraten. Van alle vleessoorten heeft het ook de laagste impact op het milieu.”

Kijk voor meer informatie op www.kiprecepten.nl.

Bron: https://www.pluimveeweb.nl/artikel/244709-consumenten-verslinden-kookfilmpjes-met-kip/